woensdag 20 september 2017

We zijn weer thuis!

13 oktober
Op de Oude Maas heb je, net als op de Nieuwe Maas, kilometerraaipaal 1000. 

Op de Nieuwe Maas staat die bij de Willemsbrug.
Beide geven aan dat het nog 1000 km varen is naar Basel. Ik vond dat altijd een onmogelijk ver eind. Nu we 5000 km hebben gevaren kan ik u melden: het is een kippeneindje naar Basel, maar het gaat uitsluitend stroomopwaarts; er zitten geen sluizen in het traject.


Het is vrijdag 13 oktober, maar een geluk dat wij hebben! 
We kunnen in de tuin zitten, want de temperatuur is deze dagen boven de twintig graden.


Misschien meld ik me vandaag of morgen nog met de een of andere evaluatie. Bijvoorbeeld over het verbazingwekkende feit dat wij de hele reis nagenoeg niet geplaagd zijn door lastige insecten. Of dat het Franse volk bijzonder aardig is, ook al hebben we bijna geen Fransen gesproken, maar dat zou kunnen hebben gekomen zijn omdat wij de taal niet beheersen. We hebben dan ook meer contact gehad met Engelsen en Duitsers dan met Fransen. 
Ik verheug me op het moment dat ik op de knop kan drukken waarmee deze hele blog omkeert en dus in de chronologische volgorde komt te staan. Dan zal ik 'm zelf ook maar eens lezen.

7 opmerkingen:

  1. Hallo Pim en Mia ,
    Welkom thuis , wat hebben wij genoten van jullie reisverhaal ,jullie hebben een prachtige reis gemaakt ,
    Nu maar hopen dat jullie weer kunnen wennen in huis ,we komen elkaar vast nog wel eens tegen in Delfshaven
    Fijn weekend en de groetjes van Arie en Marjan Monster

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mia en Pim, wat heb ik genoten van jullie mooie foto's en reisverslag. Ik zal het missen.. Wat zal het gek zijn voor jullie om weer slapen zonder in slaap gewiegd te worden door het water. Kom even lekker bij van al jullie indrukken. En Pim, draai inderdaad het verslag maar om, wie weet ga ik het nog een keer lezen of foto's kijken. Groetjes en tot ziens van Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, niet om te zeuren maar ik heb er jaren naast gelegen: bij de Esch is het nog 998 kilometer naar Basel. Vanaf de Nieuwe Willemsbrug 1000....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Mia and Pim, we will miss your accounts! All the best back in the real world, Aila and Roy from Plan B.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Luckily we’re having a soft landing, since it is 25 Celsius here! Oktober 16th!
      We will keep on following you, since Plan B will sail the world like the Flying Dutchman.

      Verwijderen
  5. Van Hans Timmers, Pim en Mia wat een leuk en goed geschreven reisverslag.
    Ik heb het met erg veel plezier gelezen. Wij varen al weer 4 jaar door Frankrijk en afgelopen jaar door Noord Duitsland. Ieder jaar zo'n 7 á 8 maanden, heerlijk.
    Bedankt voor het mooie verslag.

    BeantwoordenVerwijderen