vrijdag 20 oktober 2017

Rhône 3

13 juni
We ontwaakten in Andancette en wandelden over de smalle brug naar Andance, een aardig plaatsje dat ons deed terugdenken aan de Spaanse bergdorpen waar we twaalf jaar geleden een halfjaar verbleven.
De drie kruizen bogenop de berghelling staan er voor de drie meisjes die zich in de Rhône stortten toen hun vriendjes niet terugkeerden. Maar voor deze, die beneden aan het bruggenhoofd staat moet ik toch echt  even mijn symbolenencyclopedie raadplegen:


Gaandeweg worden de bergen aan weerszijden van ons vaarwater steeds hoger. Ofwel wij zakken steeds dieper in het ons omringende landschap weg...
 

Tussen de Côtes du Rhône.


Toen ik vanmiddag in slaap viel terwijl ik aan het roer stond, zat ik meteen zo in de waterplanten dat ik te water moest om de schroef van een grote kluwen draadvormig plantaardig materiaal te bevrijden. Was ik gelijk ook wel weer wakker.
Even later in de haven van Valence keerde het weer.
  
Of wij het droog houden kunt u morgen vernemen. Help me herinneren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten