vrijdag 20 oktober 2017

Rhône 4

14 juni
Regen bleef uit, enkele druppels daargelaten. Vandaag weer stralend weer, maar gaandeweg werd het heiiger, tot het weer ging rommelen en er weer 5 druppels per vierkante meter vielen. Een flink onweer zou de lucht kunnen opklaren.

 
Bij de jachthaven ligt deze oude stoomsleepboot enigszins permanent afgemeerd.

 



Van het walvisssenconcert in de sluizen, waar ik gister melding van maakte, heb ik vandaag toch een (proef)-opname kunnen maken. Op mijn telefoon zit natuurlijk ook een dictafoon-app, waarmee ik het heb geprobeerd. Het resultaat klinkt beter dan het geluid bij een video-opname. Er komen nog wel wat sluizen van hetzelfde type, dus ik ben er nog niet klaar mee.

 
Als het weer morgen geschikt is gaan we fietsen naar dit stadje, La Voulte -s/ Rhône, zo'n 20 km terug. Onze lijven snakken naar die inspanning.


 
 
Ondertussen verblijven wij, hoogspannend, te Cruas,
onder de stoom van de kerncentrale.


Is het lavendel of is het kattenkruid?
 
In elk geval zijn we globaal al op de helft van de Rhône, tussen Lyon en Arles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten